Information


Köpvillkor

Extra öppet köp under julhandeln - köp julklapparna i god tid.

From 26:e november, 2016 till och med 22 December, 2016 gäller förlängt öppet köp på produkter inhandlade under denna period. Detta innebär att ni kan returnera produkter, inköpta under perioden, fram till och med 2017-01-15. Detta innebär att ni måste returnerat produkten innan denna datumen.


Priser och fraktkostnad
Priser på DWH.se visas exklusive frakt. Frakten är alltid 29:-, oavsett hur stor beställningen är.
Eventuella kostnader för delbetalningar, fakturaköp och andra finansiella tjänster kan tillkomma.

Betalningsmetoder
  1. Kortbetalning via Payex.
    Vi accepterar VISA, Mastercard och Maestro. Allt betalning utförs på Payex säkra servrar. Vi har aldrig tillgång till kortuppgifterna.
  2. Förskottsbetalning.
    Orderns värde förskottsbetalas till vårt bankgiro. Efter betalning mottagits skickas ordern. Detta ger en leveranstid på 1-2 dagar extra.
  3. Klarna Checkout.
    Klarna erbjuder faktura, delbetalning, konto, kort och direktbetalning. När du använder Klarna godkänner du samtidigt deras köpvillkor som du finner här: Klarnas köpvillkor

Fraktvillkor
Typ av frakt kan ej väljas. DWH.se väljer det billigaste sättet för leverans. Förnärvarande används Posten för lättare försändelser (varubrev) och Schenker (Privpak) för tyngre varor.
DWH.se ansvarar för att paketet kommer säkert och helt till servicestället eller brevlådan. Skadad leverans skall, av kund, anmälas inom 24 timmar till Posten eller Schenker och DWH.se.

Vissa undantag gäller för DWH.se ansvar:
- Felaktig angiven adress eller aviseringsuppgift.
- Reklamation av fraktskada som ej sker inom anvisad tid.


Ej uthämtad försändelse
För försändelser som ej hämtas ut debiteras kunden: 150:- + faktisk fraktkostnad. Att låta fraktbolaget skicka tillbaka en försändelse, genom att ej hämta ut försändelsen, räknas ej som öppet köp.


Öppet köp

Du får öppna och använda produkten. Vi har dock rätt att göra avdrag vid utnyttjande av öppet köp. För att få 100% återbetalning måste produkten vara komplett & fri från smuts och förpackningen i sådant skick att den kan säljas som ny igen.

Öppet köp för privatpersoner gäller i 14 dagar i enlighet med Distanshandelslagen. Tänk på att varan skall vara hos oss inom 14 dagar från det att den hämtats mottagits. Du bekostar själv returfrakten vid öppet köp.

Varor som ej omfattas av öppet köp:
Batterier, toners, bläck eller andra förbrukningsvaror där förpackningen brutits
Produkter som ej kan säljas vidare pga hygieniska skäl tex inear-headset/ hörlurar
Demovaror eller begagnade produkter som sålts till särskilt nedsatt pris.
Övriga plomberade produkter som ej kan säljas vidare som begagnade.

Returinstruktioner

Har du ej varit i kontakt med oss angående returen så skicka ett mail till support@dwh.se.

Packa varan väl och bifoga namn, adress & återbetalningsuppgifter. Skicka till

DWH.se/ Digital Future
Lokegatan 5c
263 37 Höganäs

Observera att vi hämtar ut paket skickade till serviceställen som t.ex. Posten MyPack eller rekommenderat brev. Dock tar detta extra tid då vi samlar ihop ett antal paket först. Vi löser ej heller ut postförskott.

Använd gärna Postens företagspaket, Schenker Parcel eller av andra speditörer liknande tjänster. Varor skickas tillbaka på egen risk. Bortkomna paket ersättes ej av DWH.se.

Du kan välja att returnera via brev. Detta är då på din egen risk att det kommer bort.



Reklamationer & support
Reklamationer anmäls via mail till support@dwh.se. Beskriv så noggrant som möjligt reklamationsorsak och skicka gärna med en bild om det hjälper beskriva felet.

DWH.se står alltid returfrakten vid giltiga reklamationer.

Vid reklamationsaspråk som visar sig ej vara en reklamation debiteras kunden 250:- + fraktkostnader och eventuell kostnad från externa servicepartners.

Tillverkarens garantier tillämpas och varierar från 3 månader till 3 år.


Uppdateringshistorik

2015-01-15 Klarna tillagd som betalsätt.